کد خبر : 843
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران:

مجتبی نوریان

چهارمین جشنواره فولاد دی ماه برگزار می شود

چهارمین جشنواره فولاد دی ماه برگزار می شود
چهارمین جشنواره سالانه فولاد در دی ماه امسال برگزار می شود و در این چهار سال و البته یک سال قبل از شروع جشنواره، ساختار اجرایی خاصی برای آن دنبال شد.

مجتبی نوریان – چهارمین جشنواره سالانه فولاد در دی ماه امسال برگزار می شود. به گزارش مجاور نیوز، دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران امروز در سومین همایش استانی کمیته بومی سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد کشور به میزبانی خراسان رضوی، گفت: در این چهار سال و البته یک سال قبل از شروع جشنواره، ساختار اجرایی خاصی برای آن دنبال شد. سید رسول خلیفه سلطان، افزود: جشنواره بومی سازی و ساخت داخلی، انعکاس ملی داشت و برانگیختگی در فضای صنعت فولاد و در کل صنعت کشور ایجاد کرد. او راس این جشنواره را ساماندهی بومی سازی و توسعه تکنولوژی اعلام کرد و این که کمیته بومی سازی از معاونت های توسعه و تکنولوژی شرکت های فولادی تشکیل شد. به گفته وی در آن کمیته، دو شاه بال برای توسعه تکنولوژی و ساخت فولاد شامل سامانه جامع به هم رسانی و اطلاع رسانی در فضای کسب و کار فولاد و نیز صندوق پژوهش و فناوری شکل گرفت.

تشکیل صندوق با هزار میلیارد تومان سرمایه
دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با بیان این که در هر دو مسیر گام های حرفه ای برداشته شده است افزود: صندوق پژوهش و فن آوری که از صندوق های تخصصی نوآوری و شکوفایی است صندوقی با سرمایه 100 میلیارد تومانی شرکت های فولادی و 900 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی و در مجموع با سرمایه هزار میلیارد تومانی است که می تواند خیزش 10 برابری داشته باشد و توانایی حمایتی در فضای صندوق نوآوری و شکوفایی را خواهد داشت. او شکل گیری سامانه جامع به هم رسانی و اطلاع رسانی را مهم تر از این صندوق اعلام کرد که پیشتاز بود و زودتر به بار نشست. خلیفه سلطان، ادامه داد: این سامانه در فضای صنعت فولاد و کل صنایع معدنی به کار می آید و با صحبت وزیر صنعت، معدن و تجارت به یک سامانه جامع صنعتی کشور تبدیل می شود. به گفته وی در این سامانه ۲۶ هزار کد کالایی ثبت شده است که هر کدام بیش از ۳۰ صفحه شناسنامه صنعتی دارد. او از همایش های استانی که تاکنون در خوزستان، اصفهان و خراسان رضوی برگزار شده است به عنوان خیزشی یاد کرد که هر چند ماه با موضوعات کارشناسی پیش می رود.

400 شرکت ذیل پارک علم و فن آوری خراسان رضوی
رئیس پارک علم و فن آوری خراسان رضوی نیز به عنوان یکی از میزبانان این همایش از پارک علم و فن آوری استان به عنوان اولین پارک توسعه یافته کشور نام برد که بیش از 400 شرکت ذیل آن در حال فعالیت هستند. مسعود میرزایی افزود: شهرت پارک علم و فن آوری خراسان در کشور به موضوع ICT است که کارهای بزرگی هم انجام داده است. وی با بیان این که باید به صنایع کلان ورود کرد ادامه داد: در حوزه صنایع معدنی باید در پارک ها به صورت منظومه ای کار کرد و با صنایع بزرگ در ارتباط بود. رئیس پارک علم و فن آوری خراسان رضوی افزود: در موضوع صنایع معدنی و فولادی با کمک اعضای تیم پارک، کارهای ارزنده ای انجام شده و فراخوان هایی را برای جذب و پذیرش شرکت ها در حوزه فولاد و معدن داشته است. به گفته وی، گام اول در این زمینه تاسیس پردیس صنایع معدنی در منطقه خواف است و از رئیس جمهور هم خواستیم در این منطقه باطله های دپو شده در ذیل پردیسی با عنوان صنایع معدنی وارد گردش ارزشی شود تا آورده های ارزی برای کشور داشته باشد. میرزایی با یادآوری این که دنیا در آینده به کمک انرژی سبز و عناصر معدنی مدیریت خواهد شد گفت: در حال حاضر، موضوع انرژی معطوف کربن شامل نفت و مشتقات است اما دنیای آینده، دنیای عناصر معدنی خواهد بود بنابراین باید همدل و هم افزا با یکدیگر، صنعت معدن را به عنوان موضوعی مهم، استراتژیک و حتی امنیتی دنبال کنیم.

فعالیت 24 شرکت دانش بنیان منحصر به فرد با فولاد خراسان
قائم مقام مجتمع فولاد خراسان هم به عنوان میزبان این همایش، برای رسیدن به خودکفایی و تولید داخل و بومی سازی بر شناخت دقیقی از موضوع تاکید کرد. شاهین صالح محمدزاده ادامه داد: 231 شرکت دانش بنیان، شناسایی و 159 شرکت تایید شدند که در حال فعالیت هستند. وی از 24 شرکت با عنوان منحصر به فرد یاد و تصریح کرد: تولیدهای این شرکت ها منحصر به فرد است و محصولات آن ها برای اولین بار در کشور ساخته شده است. او حجم قراردادهای این مجتمع را با شرکت های دانش بنیان 5/13 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری سبب اشتغال زایی هزار و 500 نفر فقط طی امسال شده است که می تواند به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند. به گفته وی، مجتمع فولاد خراسان به غیر از شرکت های دانش بنیان با حدود 600 شرکت در زمینه بومی سازی همکاری دارد که امیدواریم در چنین همایش هایی، گستره فعالیت ها با شرکت های دانش بنیان افزایش یابد.
به گزراش خبرنگار ما در این همایش علاوه برامضای تفاهم نامه مجتمع فولاد خراسان با شرکت سیما طراحان توس، مدیران چند شرکت نیز به معرفی تولیدها و توانمندی های خود پرداختند و خواستار حمایت های بیشتر برای توسعه بومی سازی تولیدها شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.