کد خبر : 698
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام
به گفته یکی از دیپلمات‌های حاضر در جلسه رای‌گیری پشت درهای بسته شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه ضد ایرانی این نهاد به تصویب رسیده است.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز(پنجشنبه) از امضای قطعنامه‌ای ضد ایرانی خبر داد. به گزارش مجاور نیوز از مهر به نقل از رویترز، به گفته یکی از دیپلمات‌های حاضر در جلسه رای‌گیری پشت درهای بسته شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه ضد ایرانی این نهاد به تصویب رسیده است. این دومین قطعنامه ضدایرانی است که در سالی جاری و با ادعای تحقیقات درباره ذرات یافت‌شده ادعایی در سه سایت هسته‌ای ایران، به تصویب می‌رسد. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که این قطعنامه با ۲۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع به تصویب شورای ۳۵ عضوی حکام آژانس رسیده است. رویترز به نقل از این دیپلمات نوشته که قطعنامه مذکور خواستار همکاری فوری تهران با آژانس درباره ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه سایت هسته‌ای ایران شده است.
گرچه این نخستین قطعنامه علیه ایران نیست، اما به گفته دیپلمات‌ها، ادبیات بکار رفته در آن شدیدالحن‌تر است. به گفته دیپلمات‌ها در این قطعنامه که با مخالفت روسیه و چین مواجه شده، آمریکا بلافاصله پس از تصویب، با تکرار ادعای واهی کشف ذرات اورانیوم در سه سایت ایران، مدعی شد: «ایران حالا باید همکاری لازم را داشته و دیگر وعده‌های پوچ ندهد!» همچنین در این قطعنامه که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس آن را تهیه کرده‌اند، به این موضوع اشاره شده که شورای حکام به این نتیجه رسیده که توضیح ایران درباره منشا ذرات اورانیوم و همچنین پاسخگویی تهران به تمام الزامات آژانس «ضروری و فوری» است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.