کد خبر : 510
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

افزایش مصرف برق در صنعت کشور نشانه رشد تولید است

افزایش مصرف برق در صنعت کشور نشانه رشد تولید است
تامین برق به معنای تداوم تولید است و با اقدام هماهنگ وزارت خانه‌های صمت و نیرو به صورت منظم و بیش از سال گذشته برق مورد نیاز صنایع تامین شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش مصرف برق در بخش صنعت کشور خبر داد و گفت: این مهم به معنای افزایش تولید است. “سید رضا فاطمی امین” در جلسه پایش ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی از سوی صنایع بزرگ در محل وزارت نیرو در جمع خبرنگاران افزود: در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد و آلومینیوم، ۱۵ درصدی تولید زغال سنگ و همچنین رشد تولید در سایر زیربخش‌ها بودیم. به گزارش مجاور نیوز به نقل از شاتا، وی خاطرنشان کرد: با روند افزایشی که در مصرف انرژی در صنایع کشور وجود دارد، بهبود روند تولید با روند بیشتری ادامه خواهد یافت. فاطمی امین اظهار کرد: تامین انرژی و برق به معنای تداوم تولید و اطمینان از تولید است و با اقدام هماهنگ وزارت خانه‌های صمت و نیرو در سال جاری در تامین برق صنایع به صورت منظم و بیش از سال گذشته برق مورد نیاز تامین شد با این حال هنوز برای شکاف و ناترازی در تامین برق نگرانی وجود دارد. وی ادامه داد: برای احداث و راه‌اندازی ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه، ۲۹ شرکت تولیدی و صنعتی درخواست دادند که تا کنون تامین ۱۰ هزار مگاوات از آن قطعی و به قرارداد تبدیل شده است که این مهم به اطمینان عرضه برق برای تولید صنعتی و معدنی کمک خواهد کرد.وی ابراز امیدواری کرد با رفع و رجوع مشکلات موجود، در اجرای پروژه‌های یادشده تسریع شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.