معاون وزیر نیرو:
۲۵ درصد چاههای کشاورزی کنتور هوشمند دارد

معاون وزیر نیرو گفت: حدود ۲۵ درصد چاههای کشاورزی کشور به کنتور هوشمند مجهز است. به گزارش مجاور نیوز از ایرنا، «محمد جوانبخت» امروز در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از طرح های شهری اراک افزود: یکی از اقدامات محوری وزارت نیرو پس از نصب کنتور هوشمند بر چاههای کشاورزی، سهیم شدن ذی نفعان و بهرهبرداران در منافع حاصل از نصب کنتورها و مدیریت آبخوانهاست. وی برداشتهای بی رویه از آبهای زیرزمینی را یکی از دلایل ایجاد فرونشست زمین اعلام کرد و گفت: به طور حتم مدیریت صحیح آبخوانها، مشارکت بهرهبرداران، نصب تجهیزات اندازهگیری مناسب و ایجاد تصفیه خانهها در کاهش فرونشست بسیار تاثیرگذار است. معاون وزیر نیرو اظهار کرد: اقتصاد آب کشور در جایگاه واقعی خود قرار ندارد که در این راستا اصلاح تعرفهها و قیمت آب میتواند به اقتصاد آب کمک شایانی داشته باشد.
جوانبخت تصریح کرد: اجرای برنامه های کلیدی در راستای کمک به اقتصاد کشور در اولویت اقدامات وزارت نیرو قرار دارد و در این راستا مشترکان کم مصرف از مزایای تخفیف بهره مند میشوند و عملیاتی کردن برنامه ها بیشتر درخصوص مشترکان پر مصرف است. وی ادامه داد: براسای آمار موجود، کیفیت آب شهر اراک مناسب است هر چند در ۱۰ سال گذشته انتقال آب از سد کمال صالح به شهر، نیازمند تغییرات در خطوط انتقال بوده است. او گفت: منابع قبلی شهر اراک، منابع آب زیرزمینی بوده است و امسال نیز با بهرهبرداری از رینگ جنوبی شهر اراک، کیفیت آب به طور حتم بهبود خواهد یافت. جوانبخت تاکید کرد: شمار زیادی از کشاورزان در سطح کشور نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام نکردهاند اما این وضعیت در استان مرکزی مناسب تر است.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جعیت است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0