کد خبر : 1329
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۸

نوریان

مشترکان بد مصرف آب نقره داغ می شوند

مشترکان بد مصرف آب نقره داغ می شوند
برخورد با مشترکان بد مصرف آب یکی از برنامه‌های جدی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف است این طرح الزام قانونی هم دارد و مشترکانی را که دو تا سه برابر الگو مصرف می‌کنند شامل می‌شود.

آب، نعمتی که در این سال های کم بارش باید بیش از هر زمان دیگر، قدرش را دانست، نعمتی که شکر داشتنش را با استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفت آن باید به جا آورد. اگر چه همه از کمبود منابع تامین آب با خبر هستیم و نیک می دانیم سفره های زیرزمینی رو به فروکش است و زنگ خطر برداشت بی رویه آن سال ها به صدا در آمده است اما گویی تا با نبود و قطع آن مواجه نشویم کمتر به اهمیت و حیاتی بودنش می رسیم. بسان انسانی که تا گرفتار درد و مصیبتی نشده است از شکر سلامتی خود غافل است و تا بیماری به سراغش نیاید قدردان نیست.
اگر چه توصیه به مصرف آب به عنوان شعار همیشگی مطرح است و با ورود به روزها و فصل گرم سال بر اهمیتش افزوده می شود اما همچنان، گاه و بی گاه شاهد استفاده بیش از اندازه و غیر معقول از این نعمت حیاتی هستیم شست و شوی زمین و خودرو، رها کردن آب در معابر و … نشانه هایی از بد مصرف کردن و هدر دادن این نعمت خدادادی است و البته هدر رفت آب به دلیل تاسیسات فرسوده و … نیز نکته ای قابل تامل است که البته این قسمت کار به متولیان امر بر می گردد و خارج از کار شهروندان است. مواردی که اگر از هر دو سوی مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد می تواند تا حد بسیاری کاهش هدر رفت را به دنبال داشته باشد
اما در کنار توصیه و تبلیغات و اطلاع رسانی برای مصرف بهینه آب، چه باید کرد؟ آیا مشترکان به صرف پرداخت آب بها می توانند به میل و خواست خود هر چه اراده کردند مصرف کنند و از نعمتی که متعلق به همگان و حتی آیندگان است به هر روش دلخواهی بهره برند؟ بی شک برای جلوگیری از مصرف بی رویه آن دسته از افرادی که حاضر به درک و پذیرش این موضوع نیستند باید به راهکارهای قانونی متوسل شد.
در این باره، سخنگوی صنعت آب با اعلام این که در سال جاری طرح برخورد با مشترکان بد مصرف تداوم دارد و برخوردها بیشتر هم می‌شود، گفت: سال گذشته با اجرای این طرح، برای ۴۳ هزار مشترک بد مصرف قطع آب انجام شد. به گزارش مجاور نیوز «فیروز قاسم‌زاده» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برخورد با مشترکان بد مصرف آب یکی از برنامه‌های جدی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف است. وی ادامه داد: این طرح الزام قانونی هم دارد و مشترکانی را که دو تا سه برابر الگو مصرف می‌کنند را شامل می‌شود.
سخنگوی صنعت آب گفت: سال گذشته طرح از مشترکانی آغاز شد که ۳ برابر الگو مصرف آب داشتند و امسال تعداد بیشتری از مشترکان بد مصرف را در برمی‌گیرد. وی ادامه داد: پارسال در این طرح برای ۴۳ هزار مشترک بد مصرف قطع آب انجام شد و امسال باقوت بیشتری ادامه خواهد یافت. قاسم‌زاده بیان کرد: اکنون طرح در حال اجرا است تا برای روزهای پیک مصرف آمادگی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، ۱۶ اردیبهشت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از آغاز برخورد با مشترکان بدمصرف تهران خبر داد و گفت: این دسته از مشترکان در نوبت اول از ساعت ۹ تا ۱۷ و به مدت یک روز با محدودیت قطع آب روبرو خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.