کد خبر : 1088
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

وزیر نفت خواستار پویش «هر خانه یک اتاق گرم» شد

وزیر نفت خواستار پویش «هر خانه یک اتاق گرم» شد
راه اندازی پویش هر خانه یک اتاق گرم در سراسر کشور، کمک می‌کند شهری مثل فریمان با دمای ۲۸ درجه زیر صفر مشکلی در تامین سوخت نداشته باشد.

نوریان – سرمای این روزها و مشکل تامین و کمبود گاز، بسیاری از مسئولان و حتی مردم را به فکر راهکارهایی برای استفاده بهینه و گذر از این وضعیت انداخته است. از تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات گرفته تا قطع گاز صنایع، همه و همه برای کاهش مصرف و رساندن گاز به خانه هاست تا به نوعی مردم دچار قطع سوخت و خاموشی وسایل گرمایشی نشوند. گزارش مجاور نیوز هم حاکی از چنین اتفاق هایی است و در این میان، مدیران و متولیان کار نیز به دنبال راهکارهایی برای مصرف کمتر و در نتیجه گذر از این شرایط ویژه هستند.
وزیر نفت بر راه اندازی پویش هر خانه یک اتاق گرم در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: این پویش الگویی برای سراسر کشور است که کمک می‌کند شهری مثل فریمان با دمای ۲۸ درجه زیر صفر مشکلی در تامین سوخت نداشته باشد. به گزارش مجاور نیوز از ایرنا، جواد اوجی عصر یکشنبه در ستاد مدیریت بحران فریمان افزود: شهرستان فریمان در شمال شرق کشور در دمای ۲۸ درجه سانتیگراد زیر صفر در کنار شهرستان سراب در شمال غرب با ۲۶ درجه زیر صفر قرار دارد، اما با همت مردم و مسئولان، وضع تامین سوخت گاز شهرها پایدار است. وی با بیان این که از همان ابتدای آغاز سرمای بی سابقه با ستاد سوخت و بحران در ارتباط بودیم، ادامه داد: هوای سردی که در کشور شکل گرفت بی سابقه بود و موجب شد مصارف بیش از اندازه در شبکه شکل بگیرد. از روز پنجشنبه هفته گذشته نیز کشور ترکمنستان به واسطه مشکلات، صادرات به ایران را قطع کرد.
وزیر نفت اظهار داشت: خراسان رضوی در پایان شبکه انتقال انرژی قرار دارد و با درایت مسوولان استان و شرکت گاز در کنار همکاری مردمی، پویش هر خانه یک اتاق گرم شکل گرفت و مردم پای کار آمدند و کمک کردند و مصرف گاز با کاهش همراه شد و شبکه گاز ‌در سراسر کشور پایدار است. وی با بیان اینکه در سرمای اخیر غافلگیر نشدیم، افزود: در شرکتهای زیر مجموعه در سراسر کشور تدابیر لازم و از جمله سوخت جایگزین درنظر گرفته شد. همچنین قبض دیماه مشترکان تربت جامی که دچار قطعی گاز و مشکل شدند را شرکت گاز پرداخت خواهد کرد. اوجی افزود: بالاترین ظرفیت تولید گاز در این ایام رقم خورد و به رقم یک میلیارد متر مکعب رسید، اما به علت برودت هوا در مصرف نیز رکورد جدیدی ثبت شد و مصارف خانگی صنعتی و تجاری به نزدیک ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسید.
وی گفت: با تدابیر لازم در کنار بازدید میدانی از تربت جام مشکلات را حل خواهیم کرد که دولتمردان گذشته از آن غافل شده بودند. برای بلند مدت خط ۱۰ اینچ به طول ۶۵ کیلومتر کشیده می شود تا در آینده در شهرستان تربت جام مشکل امسال را نداشته باشند. وزیر نفت اظهار داشت: نزدیک ۳۶ هزار روستا و بالغ بر هزار و ۲۰۰ شهر کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالی است که در قبل انقلاب با وجود همین میادین نفتی و گازی فقط یک روستا و پنج شهرستان از نعمت گاز برخوردار بودند. وی افزود: امروز ضریب گازرسانی خانگی به ۹۵ درصد و ضریب گازرسانی روستایی به ۸۶ درصد رسیده است. ۴۳۸ هزار کیلومتر شبکه گاز رسانی داریم که در دنیا بی‌نظیر است و حتی روسیه که صاحب بیشترین ذخایر گازی در دنیا است این شبکه را ندارند و مردم ما از این نعمت برخوردار هستند.
اوجی گفت: امروز قرار بود در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان شرکت کنم ولی به دلیل وجود مشکل در شهرستان تربت جام خود را به این استان رساندم تا ببینیم چه اقداماتی برای رفع مشکل مردم قابل انجام است. وزیر نفت امروز به منظور بررسی وضعیت شبکه گاز خراسان رضوی به مشهد، تربت جام و فریمان سفر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.