کد خبر : 102
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

وزیر ارشاد: تبدیل مشهد به قطب رسانه‌ شمال شرق نباید معطل بماند

وزیر ارشاد: تبدیل مشهد به قطب رسانه‌ شمال شرق نباید معطل بماند
تبدیل مشهد به "هاب رسانه‌ای" یا قطب رسانه‌ در شمال شرق کشور و کشورهای پیرامونی، رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد است و این مهم نباید بیشتر از این معطل بماند.

تبدیل مشهد به “هاب رسانه‌ای” یا قطب رسانه‌ در شمال شرق کشور و کشورهای پیرامونی، رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد است و این مهم نباید بیشتر از این معطل بماند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز جمعه در دیدار با شهردار مشهد با بیان این مطلب گفت: برای سرعت بخشیدن به این کار نباید پیگیری‌ها و اقدام ها فقط منوط به تهران باشد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آمادگی دارد با محوریت شهرداری مشهد، موضوع قطب یا هاب رسانه‌ای در این شهر را به سرانجام برساند و ما نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد. به گزارش پایگاه خبری مجاورنیوز به نقل از ایرنا محمد مهدی اسماعیلی، افزود: ظرفیت‌های مشهد بعد از تهران با هیچ‌کدام از شهرهای کشور قابل‌ مقایسه نیست، پیشرفت‌های مشهد در حوزه فرهنگی بسیار چشمگیر است و باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کرد.
او وجود مضجع شریف رضوی در مشهد را ظرفیت بسیار بزرگی دانست تا بسیاری از اقدام های فرهنگی در این شهر انجام شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نشست رایزنان فرهنگی ایران در مشهد نیز گفت: در این حوزه هم آمادگی وجود دارد در ۲۵ اردیبهشت‌و هم‌زمان با روز بزرگداشت فردوسی این نشست در مشهد برگزار شود همچنین پیگیر میزبانی و برگزاری نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو اکو در ایران هستیم، در این نشست ۱۲ کشور عضو شرکت خواهند کرد.

شهردار مشهد: اقدام هایی انجام شده است

شهردار مشهد نیز در این دیدار گفت: سالانه بیش از چهار میلیون زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند، از نظر فرهنگی و اقتصادی، هدف‌گذاری‌ برای افزایش حضور زائران خارجی در میان‌ مدت ۱۰ میلیون نفر است و برای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مورد تاکید است. عبدالله ارجائی افزود: رویکرد مدیریت شهری برای توسعه ارتباط با دیگر کشورها در چارچوب دیپلماسی شهری فرهنگ و اقتصاد است، بهترین راه برای رسیدن به این هدف، محور قراردادن رایزنان فرهنگی ایران در دیگر کشورها به ویژه تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و عراق است. وی در مجموع سیاست شهرداری مشهد در این دوره را توسعه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهایی اعلام کرد که زائران آن‌ها در مشهد حضور پیدا می‌کنند که در این زمینه، فرهنگ و اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد. او درباره موضوع راه‌اندازی هاب رسانه‌ای یا شهر رسانه‌ای در مشهد با محوریت شهرداری نیز گفت: در این زمینه، اقدام هایی انجام‌شده اما نیاز به سرعت بخشی است، مشهد در توسعه حوزه پویانمایی و گرافیک و همچنین در حوزه موسیقی و تئاتر، می تواند حمایت های خوبی داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری مجاورنیوز در اولین سفر استانی هیئت دولت در سال جدید، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و نیز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس مرکز ارتباطات مردمی، رئیس جمهور را همراهی کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.